Riskettan i Malmö – Obligatorisk kurs på Wessels Trafikskola

Körkort Malmö Trafikskola Malmö Bil

Riskettan i Malmö

Vill du ta körkort i Malmö? Gå Riskettan hos Wessels Trafikskola och lär dig allt om riskbeteenden i trafiken. Vår kurs hjälper dig att förstå och hantera risker på vägarna, så att du blir en trygg och ansvarsfull förare. Kursen är ett krav för alla som ska ta körkort och ger dig värdefull kunskap som du kommer ha nytta av under hela ditt liv som bilförare.

Varför gå Riskettan hos oss?

På Wessels Trafikskola i Malmö får du en grundlig utbildning i trafikens risker och faror. Vår Riskettan-kurs är utformad för att hjälpa dig att identifiera farliga situationer i trafiken och undvika dem på ett säkert sätt. Våra erfarna instruktörer delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att ge dig de bästa förutsättningarna att klara körkortet och bli en säker förare.

Vad lär du dig på Riskettan?

Under Riskettan går vi igenom allt från riskbeteenden till hur du kan minska olycksrisken som förare. Du lär dig att känna igen och hantera farliga situationer både i Malmö och på andra vägar. Vi använder verkliga exempel och scenarier för att hjälpa dig förstå hur riskfaktorer påverkar trafiksäkerheten och hur du kan bidra till att minska olyckor.

Boka Riskettan i Malmö idag

Är du redo att ta första steget mot ditt körkort? Boka din plats på Riskettan hos Wessels Trafikskola i Malmö idag! Vi erbjuder flexibla tider för att passa ditt schema och ser till att du får all den kunskap du behöver för att klara Riskettan och köra säkert i trafiken. Kontakta oss nu för att säkra din plats!

Wessels Trafikskola i Malmö - vägen till ditt körkort

Studentgatan 2, 211 38 Malmö

kontakt@wesselstrafikskola.se

Körtider

Mån-Fre 8.00 -17.20

Vi kör även på helger i mån av tillgänglighet. Kontakta oss för mer info.

Öppet Reception

Mån-Tor 9.00 -17.00