Vi hjälper dig med körkortet

Från start till klart

Välkommen till Wessels trafikskola i Malmö

Erfarenhet och kompetens

Vi visar dig den smidiga men framförallt roliga vägen till ditt körkort. På Wessels trafikskola möts du av kompetenta och erfarna trafiklärare som har varit i branschen i över 15 år.

Anpassade utbildningar

Alla lär sig på olika sätt så vi är noggranna att anpassa utbildningen efter individuella förutsättningar. Vid första träffen med eleven skapar vi en utbildningsplan, kostnadskalkyl, går igenom önskningar och möjligheter samt sätter upp tydliga mål. Allt för att ge dig en intresseskapande körkortsresa!

Vi som jobbar här

För oss är ett av de viktigaste målen att eleven ska ha roligt på sin väg till körkortet. Det ska kännas givande att komma till sin körlektion. Vi är positiva och uppmuntrande, framförallt i situationer där det behövs som mest. Din körkortsresa ska kännas motiverande från start till klart.

Allt du behöver för en komplett körkortsutbildning

Personbil B

Att ta körkort för Personbil B är en milstolpe i livet för många. Med våra erfarna och engagerade trafiklärare vid din sida kommer vi att guida dig genom varje steg på vägen mot att bli en säker och självsäker förare.

Intensivkurs

Om du letar efter en snabb och effektiv väg till ditt körkort är våra intensivkurser det perfekta valet för dig. Med våra kompetenta och erfarna trafiklärare kan du snabbt och säkert skaffa de nödvändiga färdigheterna och kunskaperna för att bli en framgångsrik förare.

Handledarkurs

Att vara en kvalificerad handledare är en viktig roll när det kommer till att lära andra att köra säkert och ansvarsfullt. Vi erbjuder handledarkurser för att utbilda och förbereda dig på bästa sätt för att vara en effektiv handledare åt dina nära och kära.

Riskettan

Riskettan är en obligatorisk utbildning för alla som vill ta körkort och är en viktig del av förberedelserna för att bli en säker och ansvarsfull förare. Vi erbjuder en omfattande och informativ Riskettan-kurs för att hjälpa dig att förstå och hantera risker i trafiken på ett effektivt sätt.

Risktvåan (Halkan)

Halkan är en viktig del av förarutbildningen för att säkerställa att du är väl rustad att hantera utmanande vägförhållanden på ett tryggt sätt. Vi erbjuder en omfattande halkbana som är utformad för att ge dig den erfarenhet som behövs för att navigera säkert genom hala vägförhållanden.

Teorihjälp

Att förstå de teoretiska aspekterna av att köra är avgörande för att bli en säker och kompetent förare. Vi erbjuder en omfattande teorihjälp för att stödja dig genom hela processen med att förbereda dig för ditt körprov.

Vad säger våra kunder?